carolinailondon.blogg.se

Kaos

Ja de senaste dagarna har varit lite smått kaotiska på mång sätt. Sjukt mycket att göra i butiken men det kan jag leva med, det som är det mest kaotiska är vår lägenhet. En kvinna (som tydligen hjälper personer som har problem med sina hyresvärdar/agencys) skrev nämligen på ett forum på Facebook i måndags att det är 3 personer som hon ofta får mejl om har lurat sina hyresgäster på olika sätt, och vår person vi hyr genom var en person på den här listan. Det visar sig att hon gör flera saker som är olagliga, bl.a. är vårt kontrakt olagligt på flera sätt som jag inte orkar gå in på nu, plus att hon har lurat folk på sin deposition när de flyttar ut. Vi blev ju såklart jätteoroliga och hade stormöte i måndags och försökte komma fram till vad vi skulle göra, för tydligen så är det många av hennes andra hyresgäster som tänker anmäla henne. Men vi beslutade oss för att ringa henne och fråga om hon kunde betala tillbaks vår deposit nu, och att vi flyttar ut i februari när vårt kontrakt går ut istället för att förlänga det, och det gick hon faktiskt med på så vi kände oss ganska lugna. Idag har vi fått våra pengar men under dagen har en del andra saker kommit fram, som att hon tidigare har sagt att landlorden (som äger lägenheterna man hyr) har gått i konkurs så att folk har varit tvugna att flytta ut dagen efter, så nu är vi oroliga över att det ska hända istället. Så vi tänker att vi kanske måste anmäla henne iaf för då kan vi få stöd och hjälp av en organisation, för inget hon säger kan försäkra oss om att vi faktiskt inte kommer bli vräkta. Så det känns inte så kul just nu..
 
Hade iaf en bra helg innan det :) gick ut i fredags för att fira Shire lite grann, Alex och Julia var med, Rory och Shires kompis Lottie som jag träffat nån gång innan och tycker om. Vart lite grinig sen dock när vi skulle vidare (var på Winter Wonderland först och drack några öl) för vi vandrade bara runt planlöst i typ 40 min, så jag gick hem.. Haha men sen insåg jag hur tråkig jag var och åkte in å mötte upp dom igen, fast då var de typ påväg hem. På lördagen var jag och Shire på fotbollsmatch, hans lag Sheffield Wednesday spelade och ingen annan ville gå så jag fick offra mig haha. Han har lovat mig att gå på musikal med mig som tack dock så det var ju en bra deal tycker jag. Imorrn ska vi ses och byta julklappar också, förstår inte hur jag ska kunna hålla mig från att öppna till julafton dock? Igår fick jag dessutom ett stort paket med massa julklappar från min familj, blev så himla glad och rörd eftersom jag dels inte kommer hem i jul och dels har sagt att de inte behöver köpa nåt eftersom jag inte kommer ha råd att köpa nåt till dom. Så nu ligger dom där å suktas :)
 
Hade tänkt lägga in nån bild men orkar inte.. Så trött både fysiskt (från jobbet) och psykiskt (efter allt strul med lägenheten) så ska nog gå å lägga mig strax. Hoppas ni har det bättre hemma i Sverige!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanna
skriven :

Men shit vad jobbigt med lägenheten! Hoppas det löser sig!