carolinailondon.blogg.se

Omtumlande vecka

Får väl bli min fredagsvana att blogga lite :) har varit lite deppig de senaste dagarna, beror kanske på att jag har mens men också på lite andra saker. Saknar folk hemma i Sverige, och som jag skrev i förra inlägget (tror jag?) har det varit lite tjaffs i lägenheten. Jag och Carolina kommer inte riktigt överens med en av tjejerna här, och det påverkar ju stämningen såklart. Sen känner jag att jag skulle vilja ha mer tid med Shire, även om vi ses minst en gång i veckan så känns det inte tillräckligt. Vet inte om det är för att jag är så van vid att spendera massor av tid ihop när vi väl ses, men saknar honom så fort jag sagt hejdå.
 
Har varit en lite konstig vecka annars också. Shire har haft inbrott i sin lägenhet, han hade inga värdesaker hemma förutom sin klocka (som de inte hade tagit) som tur va men två av de andra killarna fick datorer och kameror värda flera tusen stulet. Själva känslan att veta att nån har vart inne i ens hem är ju rätt otäck bara den. Sen har Carolina blivit av med en del av sin framtand, och hon har ingen aning om hur, hon vaknade bara inatt å insåg att en liten bit var borta. Sånt som man drömmer mardrömmar om typ haha. Hon var hos tandläkaren idag men de hade inte tid att fixa det så hon får gå så till tisdag. Igår höll jag på å tvätta innan jag skulle möta upp Shire också, å när tvätten var klar så var den fortfarande dyblöt så misstänker att tvättmaskinen är trasig, suck! Håller på å tvättar igen nu så får vi se hur det går den här gången. Hade iaf inte tid att fixa det så hängde bara upp allt å la handdukar under eftersom det droppade från allt haha.
 
Nu ska jag kolla på film eller nåt, sen blir det jobb i helgen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanna
skriven :

Vad tråkigt att höra om alla tråkigheter. :-( Hur känns det annars då? Trivs du där i det stora hela?

Puss och kram!

2 Susanna
skriven :

Vad skönt å höra! Känns som att du mest har skrivit om "dåliga" saker den senaste tiden så jag blev lite orolig över att du inte trivdes. :-)

Vi hade faktiskt tänkt hälsa på nån gång nu under december. Men vi kikade lite snabbt på priser på flygbiljetter för ett tag sedan och det var svindyrt. Är väl populärt att åka i just december. Men nån gång i januari kanske vi kan åka! Beror ju som sagt på vad jag och Calle gör då (han är ju också klar nu i början av januari). Jag har sökt lite jobb men har inte hunnit med så mycket. Har tänkt att jag ska tag i det ordentligt nu. Är bara lite mycket med heltidsjobb samt en massa skoluppgifter som ska in hela tiden. Har fortfarande en komplettering som ska in och sen ska vi lämna in en litteratursyntes den 18e som ska baseras på fyra böcker som vi ska ha läst. Jag har hunnit med två stycken än så länge..

Hur har du tänkt fira jul förresten? Vet ju att du inte kommer hem iaf. Blir det med Shires familj eller? Firar de advent där borta förresten? Och vad är det som inte funkar med den ena som ni bor med förresten? Många frågor. ;-)

Puss och kram!

3 Susanna
skriven :

Väntar på uppdatering! Du skrev ju att det skulle bli din fredagsvana att blogga. ;-)

4 Lisa
skriven :

Hihi, jag väntar också på uppdatering :)

5 Kajsa ♡
skriven :

Jag väntar också! :D