carolinailondon.blogg.se

Att slippa leva i en resväska

Nu har vi flyttat in i vår nya lägenhet, precis intill Baker street och Madame tussauds. Shire sov här med mig första natten för Carolina hade en hotellnatt kvar så hon kände att hon hellre sov där. Han har inte hittat nåt boende än dock, så får hoppas han gör det snart!
 
Iaf, i lägenheten bor förutom jag och Carolina 4 andra svenska tjejer. Anna och Jennifer i ett rum, Emelie och Emilia i det andra rummet. Härligt förvirrande, tur inte Anna och Jennifer har mer lika namn haha! Finns väl en del som skulle kunnat va bättre, men badrummet känns helt okej och mitt och Carolinas rum är jättestort (det har varit ett vardagsrum tidigare och soffan, bordet och teven är kvar). Är väl köket som är lite halvkul, men det överlever man nog! I lägenheten breve oss bor 6 andra svenska tjejer haha så vi är som ett litet kollektiv. Hade såklart vart kul att bo med lite andra nationaliteter också dock kan jag tycka men jag är glad att jag har nånstans att bo och att de jag bor med verkar vara härliga tjejer :)
 
I helgen var vi ute å drack lite öl, Carolina och hennes styvpappa (som är med henne här de första dagarna, han åker hem idag), Shire, hans kompis Rory som han bor hos just nu, Julia och Alex (mina ACE-kompisar). Vi satt ute och åt middag innan vi gick vidare till en annan pub, är så varmt här så jag fattar inte att det är oktober. Har knappt behövts nån jacka under hela den tiden jag har vart här och jag har gått i t-shirt vid ett flertal tillfällen. På söndagen följde jag med Carolina och Kent (hennes styvpappa) ut och åt middag, på Jamie's (Oliver) Italian. Var jättegott :) igår hände inte så mycket förutom att jag flyttade in då, kan inte beskriva hur skönt det är att slippa bo i en resväska som jag gjort i 1,5 vecka nu. En av tjejerna som flyttade in här hade dock bott på hostel i 3,5 (!!!!) vecka innan. Hur har hon orkat..
 
Så känns som en del bitar börjar falla på plats iaf, bara jobb som saknas.. Hoppas så att det går bra på intervjun imorrn, men fortsätter söka andra jobb också såklart. Nu kommer Carolina snart, så då ska vi nog ut på stan lite :) skriver mer efter att jag varit på intervjun imorrn!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: