carolinailondon.blogg.se

Hänt sen sist

Önskar jag hade lust att blogga oftare, så kul att gå tillbaks å läsa! Men har ingen blogglust alls, förmodligen för att jag bloggar så sällan så det blir så mycket å skriva om varje gång.
 
Jobbet går bra, men är väl inte direkt nåt för mig. Gillar mer att ge service direkt i en butik eller så istället för över telefon. Hade min första riktigt sura kund i fredags, ganska obefogat fast hon hade väl en liten liten poäng, dock inte tillräckligt stor för att skapa sån uppståndelse som hon gjorde. Mina chefer var riktigt sura, inte på mig utan på henne. Får hoppas jag slipper fler såna innan jag förhoppningsvis slutar. Har ju kontrakt september ut men hittar jag nåt bättre innan det så drar jag.. Roliga jobbarkompisar de flesta men nu har den ena svenska tjejen, den danska och den finska tjejen slutat så känns lite trist. Drar den andra svenska tjejen också så lär inte jag bli kvar om man säger så. Gillar en av de polska tjejerna också, men hon ska tillbaks till Polen snart så det är också trist. Haha ja ni märker ju att jag inte stortrivs direkt.
 
Annat som hänt är att min kära syster + bf varit här, så kul med lite besök, det piggar alltid upp :) pubrunda, camden market, jamie's Italian, afternoon tea, shopping, Wahacca och en drink uppe i the Strand hann vi med! Hann bli frisk precis till de kom också, några dar innan fick jag gå hem från jobbet nämligen för jag kände att halflussen var på G igen.. Så låg hemma två dagar men det bröt aldrig ut å blev sådär hemskt som det brukar bli så jag gick faktiskt aldrig till läkaren. Hoppas mitt immunförsvar bygger upp sig lite mer snart, har varit så mycket sjuk sen jag flyttade hit! Superförkyld + jättehostig två gånger å så halsfluss 2 (eller 1,5 typ) gånger. Får börja använda handsprit mer å äta mer frukt å sånt med mycket C-vitamin!
 
Längtar ihjäl mig efter lön nästa vecka, var längesen jag var såhär sjukt fattig asså. Tjänar ju nåra tusenlappar mer på det här jobbet så hoppas jag inte kommer behöva leva lika snålt, lite skulder som behöver betalas av med den här första lönen dock.. Hehe. Längtar också sjukt mycket efter den 14-17 när vi är i Sverige jag å Shire :) då ska Shire invigas i släkten genom surströmmingskalas haha, blir intressant!
 
Hoppas ni mår bra där hemma, men det verkar som ni har det rätt bra för tillfället :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanna
skriven :

Wie, äntligen en uppdatering! ;-)

Har varit strålande sol och svinvarmt sen vi kom hem (ganska skönt dagtid, men har inte sovit gott sen jag vet inte när!) men idag är det åska och mulet. Dock fortfarande varmt. Ska bli skönt att åka ut till landet! Jävla Robban som ockuperat den här helgen! :-p

Ser fram emot när ni kommer hit! Hör gärna av er med planer och så. Skulle vara kul om vi kunde hänga på så mycket som möjligt, men vi jobbar ju torsdag-fredag. :-)