carolinailondon.blogg.se

Kanada & USA!

Hemma igen efter en skön semester :) gud va underbart det var att få vara ledig två veckor, minns knappt senast jag var det? Förutom när jag var arbetslös i början på förra sommaren. Men det var väldigt skönt att komma hem också, två veckor var nog lite för lång tid att spendera så nära inpå varann, även om jag tycket väldigt mycket om Shires mamma (hans bror med men han är rätt otrevlig ibland när han blir arg eller irriterad). Kändes ibland inte riktigt som min åsikt räknades riktigt, vilket känns lite trist. Jag är ju iof inte riktigt en del av familjen heller, men har ändå betalat lika mycket som Shire och hans bror gjorde. T.ex så hade vi inte 3 rum på alla ställen (Shires mamma snarkar nåt förskräckligt så hans bror vill inte dela med henne vilket är förståeligt) vilket jag inte visste, och då skulle hans bror sova med oss. Det var väl okej tills det visade sig att han också snarkar, om än inte lika mycket, men tillräckligt för att hålla mig vaken. Men tydligen var det mer viktigt att han skulle få sova ordentligt än jag för både han och Shires mamma blev så irriterade när vi försökte fråga om hans bror kunde dela med hans mamma istället de resterande gångerna vi inte hade 3 rum. Så det störde jag mig ganska mycket på. Lite andra småsaker som var jobbiga också, blir ju så svårt att uttrycka sin frustation när det inte är ens egen familj när det uppstår saker som gör en irriterad (jag är en sån som gärna vill uttrycka min frustration så känns det bättre sen, men det känns inte helt tillåtet när det inte är ens egen familj det gäller).
 
Meeeen vi har haft det väldigt bra också såklart :) vi började i Toronto som jag tyckte jättemycket om. Toronto ligger precis intill sjön Ontario som är så stor så det känns nästan som havet. Vi tog en tripp ut till några små öar som inte låg så långt bort en dag, väldigt mysigt. Vi gjorde även ett besök på Hockey hall of fame, ett besök på en stor marknad som visade sig vara endast en matmarknad till vår besvikelse, shopping, Toronto zoo, åkte upp i CN tower och åt massa god mat förstås. Sen åkte vi vidare med bilen vi hade hyrt till Niagarafallen, så häftigt! En av mina favoritpunkter på resan helt klart. Sen påbörjade vi vår roadtrip i New England, åkte genom massa små mysiga städer och massor med underbara vyer! Vi stannade två nätter på ett ställe som hette Fall River, därifrån gjorde vi en utflykt till Martha's vineyard, en annan av mina favoritpunkter på resan. Där åt jag hummer till lunch, mums, och så hyrde vi cyklar å cyklade runt och spanade in den fina ön. Efter detta åkte vi vidare mot Boston. Jag gillade inte Boston så mycket trots att det ligger vid havet, vet inte riktigt varför. Men det kändes inte som en havsstad, mer som en industristad. Där hann vi iaf med både baseboll och ishockey (Loui Eriksson gjorde mål för Boston Bruins i hockeyn så då var man ju lite extra stolt som svensk!), valskådning (som jag gjort förut i San Diego men coolt nu med!), mer shopping och en liten utflykt till Salem och Rockport. Sen började färden tillbaks mot Toronto igen varifrån vi skulle flyga hem. Vid det här laget var jag ganska less så jag höll mig mest lite på avstånd och rätt så tyst. Stannade till i en liten mysig stad som hette Montpellier som kändes precis som Flagstaff, fick sånt oerhört sug att åka tillbaks dit.
 
På det stora hela har vi alltså haft en jättebra semester med många nya upplevelser, men nästa gång åker jag och Shire definitivt själva. Vädret har iaf varit fantastiskt, över runt 20-25 grader nästa varje dag och regn bara 2 dagar. Älskar ju USA så det var kul att få se mer, men känner mig rätt klar med nordöstra delen nu. Nu vill jag se mer av södra och sydöstra delen + Alaska och Hawaii:) fick iaf besöka några nya stater, så nu är jag uppe i 9!
 
Arizona
Nevada
Utah
California
New York
Rhode Island
Massachusetts
New Hampshire
Vermont
 
Tror inte vi körde igenom Connecticut något annars hade jag varit uppe i 10 :)
 
Nu orkar jag inte skriva mer!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: