carolinailondon.blogg.se

Mitt första engelska bröllop

Har dötrist på jobbet igen så slänger in ett inlägg igen!
 
I helgen har vi varit på bröllop jag & Shire, vårt första tillsammans men även mitt första engelska bröllop :) vi hyrde ett hus genom airbnb tillsammans med några av Shires kompisar, bröllopet var nämligen uppe i Scarborough. Huset var fantastiskt, havsutsikt från köket och vårt sovrum! Vi åkte upp redan på fredagen och sen var bröllopet på lördagen. Själva ceremonin var ganska tråkig, tror det var ett katolskt bröllop så kanske därför? Ingen som sjöng något eller så. Efteråt skulle bruden och brudgummen och deras tärnor och best mans åka traktorsläp till mottagnignen, men det började ÖSregna efter ca 5 min så de fick hoppa in i bussen som vi åkte med. Tärnornas klänningar var ljusgula så de blev helt genomskinliga av allt regn, stackarna. Mottagningen var i en lada, så coolt! Satt bredvid Shire och vid samma bord som resten av gänget vi bodde med så det var skönt. Det hölls bara 3 tal under kvällen vilket jag var lite förvånad över, men Shire sa att det är så det vanligtvis går till. Brudens far, brudgummen och best man håller varsitt tal. Ingenting från möhippan eller svensexan heller vilket jag också tyckte var lite trist. Men men, kul att få uppleva iaf!
 
Idag är jag lite ledsen, jag och Shire har bråkat lite. Eller ganska mycket senaste tiden, egentligen inte om något viktigt men det blir liksom aldrig bättre. Jag är så trött på att han är en sån slusk hemma och att han minst 50% av gångerna inte gör det jag ber honom att göra, och aldrig när jag ber honom att göra det. Jag har blivit så otroligt lättirriterad på sista tiden och jag tror det är en kombination av detta + p-piller. Så jag funderar på att sluta med dem. Dels för att jag hoppas att mitt humör slutar svikta så djävulskt, och för att jag är trött på att stoppa i mig massa hormoner.
 
En bra sak är iaf att vi snart har 2 veckors semester :) hoppas vi kan hålla sams hela tiden så vi slipper mer tjafs och ledsna miner.
 
Här är vi!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: