carolinailondon.blogg.se

I'm back!

Sorry för usel uppdatering, har varit fullt upp nu ett tag! Minns knappt ens vad jag gjorde förra helgen dock? Mer än att jag jobbade. Vi bakade lussebullar på lördagen iaf i lägenheten, var mysigt :) nu har vi i frysen som vi ska ha till julafton.
 
Torsdagen å fredagen spenderade jag med att leta födelsedagspresent till Shire som fyller år imorrn, sen åkte vi på en spelning med min jobbarkompis, borta vid notting hill på en svensk restaurang. Blev några öl sen åkte jag med Shire hem och sov där. På lördagen jobbade jag sen hade vi "julfest" med jobbet, var inte speciellt julig dock :) men vi åkte iaf allihop och åt på en nyöppnad svensk restaurang som heter Linnea, lite finare mat (ganska dyrt med andra ord men jobbet bjöd ju!). Vi åt trerätters och drack massor med vin, hade verkligen jättetrevligt. Skulle dock jobba på söndagen så hängde inte på gänget som skulle ut efteråt, vilket var lika bra för de hade ändå aldrig kommit ut tydligen haha. Efter jobbet på söndagen mötte jag upp Shire och så gick vi till Winter Wonderland, som är en julmarknad i Hyde park, sååå mysig! Massor med små mysiga stånd men även åkattraktioner och spelstånd, och sen ett jättestort öltält mitt i alltihop. Carolina och Rory (Shires kompis) mötte oss efter en liten stund å så gick vi till öltältet och drack lite öl. Sen gick vi till dansgolvet därinne å dansade, hade så sjukt kul haha! Ska eventuellt dit igen i helgen :)
 
Så där har ni anledningen till att jag inte bloggat på ett tag, plus att vi har en galen vecka på jobbet. Igår var en tjej sjuk och idag var en annan tjej sjuk och vi har ingen extrapersonal som kan hoppa in. På måndagar får vi leverans och på tisdagar skickar vi varor till den andra butiken som finns här i London, så det plus sköta butiken och packa varor till de som beställt genom vår hemsida gör att vi alla sliter som djur kan jag lova och är en person borta blir det ett mindre kaos. Borde bli lugnare nästa vecka dock för då kan man inte beställa från hemsidan längre.
 
Idag är det ju min kära fars födelsedag också, vi pratade på skype en stund och fick även prata med alla andra som satt runt bordet, vilket var hela familjen plus farmor och hennes gubbe haha. Inte riktigt vad jag väntat mig men kul :) känns tråkigt att jag inte kunde vara med dock, och ännu tråkigare att jag inte kommer vara där å fira jul.
 
Imorrn är det Shires födelsedag så vi ska ut å äta :) skönt med nåt roligt att se fram emot mitt i den här tuffa jobbveckan. Nu ska jag duscha sen sova typ haha.
 
Jag och mina kollegor i lördags :)
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: