carolinailondon.blogg.se

Att försöka hitta nånstans att bo

Hinner inte med så mycket för tillfället. Har fortfarande inte hittat någonstans att bo och börjar känna mig lite stressad. Har varit på 6 visningar tror jag det är, och bara att få komma på visning är ett projekt i sig, om jag hör av mig till 5 olika personer per dag så brukar det resultera i att en av dem svarar mig att jag får komma på visning (vet inte hur många som hör av sig men kan tänka mig att det är säkert 50-100 st). Brukar väl kanske va runt 10 st som får komma på visning, kanske lite färre, kanske lite fler. Så det räcker inte med att jag ska gilla lägenheten och de som bor där, de måste gilla mig också. Så ja, det är verkligen ett projekt detta.
 
Bestämde mig därför igår för att gå på en grej som heter Speed flatmating, dit personer som letar efter rum och personer som har lediga rum kan gå. Shire hittade den sista personen de behövde för att kunna flytta in i den lägenheten de bor i genom ett sånt event så tänkte det var värt att pröva iaf. Tyvärr så var alla de rummen som folk letade nya hyresgäster till på eventet alldeles för dyra för mig. Hittade dock en tjej (med samma bugdet) som jag klickade direkt med och vi hängde ihop hela kvällen och försökte hitta andra med samma budget som vi kanske kunde leta tillsammans med. Gick väl sådär haha, men bytte nummer med henne, Lizzie, iaf plus en till tjej. Förväntar mig väl kanske inte att vi ska hitta nåt ihop men kanske kan bli nya vänner iaf! Har en annan potentiell ny vän från en av visningarna jag varit på, hon skrev att hon blev nedröstad när de skulle bestämma vem som skulle få flytta in (hon röstade alltså på mig), men att vi gärna kunde ses å hitta på nåt ändå, så då blev jag glad :) så nåt kan det ju iaf ge att flänga runt på visningar och events nästan varenda kväll!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: