carolinailondon.blogg.se

Jobb!

Vet inte om nån är intresserad av New York-resan, men har iaf glömmer hela tiden att ta med mitt USB-minne till Shire å lägga över bilderna så det får vänta lite till.
 
Igår var jag på en intervju för kundtjänst för direct ferries, en internetsida där de har samlat massa olika färjeföretag så att man ska kunna jämföra resor. De ringde senare under eftermiddagen å sa att jag hade fått jobbet! Weho! Jag ska ha hand om de svenska kunderna. Inte mitt drömjobb men ganska mycket mer betalt än mitt förra jobb (fortfarande ganska dåligt om man jämför med Sverige dock) och kontraktet är bara 4 mån så kan leta efter annat under tiden. Så skönt att slippa ha det hängandes över axeln iaf! Nu kan jag slappna av i nån månad innan det är dags att börja leta boende igen.. Never ending story detta haha.
 
Igår var jag även och hälsade på min England-bästis Rhea :) hon fick en liten tjej för snart 2 mån sen så det var på tiden att jag fick träffa dom båda! Rhea bor tyvärr en bit från London så blir inte av att vi ses så ofta. Marla som lilltjejen heter var iaf underbar såklart, hon har en redig kalufs på huvet haha. Aldrig sett så mycket hår på en bebis! Hade ju själv tydligen asmycket hår när jag föddes så misstänker att mina framtida barn kanske också kommer ha det. När jag kom hem på kvällen så hade jag fått lön också, trodde bara jag skulle få för en dag men måste fått för minst två så det var väldigt välkommet. Så igår var en mycket bra dag helt klart!
 
Annat jag hunnit med sen senast jag skrev är ju min och Emmelies lilla tripp till Isle of Wight och midsommarfirande i Hyde park, båda blev så lyckade även om vi inte hade världens bästa väder på Isle of Wight. Vi tog färjan över på lördagen, då var det rätt najs väder men ganska molnigt. Sen åkte vi ner till ett litet naturparadis som heter Shanklin Shine, å där började det ösregna. Men då hade vi redan sett det mesta så det gjorde inte så mycket. Efter det gick vi till en urmysig liten stadsdel å tog en afternoon tea :) hittade även en butik som endast sålde julsaker, HUR går en sådan butik runt på sommaren? Sen åkte vi till vårt hotell å tog ett dopp i poolen innan vi gick ner till stranden å åt middag. På söndagen hade vi hoppats kunna ligga på stranden men det var helt mulet å rätt kallt så vi fick skippa det. Så efter den värsta hotellfrukosten jag nånsin skådat (fanns inte ens smör till brödet, det enda pålägget som fanns var marmelad, och det rostade brödet var helt svart typ) så begav vi oss till The needles som är en av Isle of Wights största turistattraktion. Vi var inte så jätteimponerade dock. Efter det tog vi färjan över till fastlandet igen, ändå väldigt nöjda med helgen :)
 
Hyde park i lördags alltså (eftersom midsommarafton inte är en röd dag i England). Så sjukt många svenskar! Hade riktigt bra väder, lite molnigt men det var bara skönt för det var riktigt varmt så när solen gick i moln så fick man svalka sig lite. Jag och Emmelie var de enda svenskarna i vårt gäng innan Carolina kom dock, Shire, Alex, Rory och Rorys kompis Hannah var också med. Men det vart en ashärlig dag verkligen :)
 
Rhea och Marla :) så mycket hår!
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanna
skriven :

Vad roligt, grattis till jobbet! Själv skrev jag igår kontrakt på tre månader till på mitt jobb. Så nu har jag jobb året ut där. Skönt! :-) Då behöver jag ju verkligen inte oroa mig över pengar över semestern. Skönt att känna att man kan lägga ner pengar på det man vill under semestern (t ex en tripp till Warnes Bros studios och se Harry Potter-"världen" där). :-D

2 Susanna
skriven :

Men haallåååå, hur går det med New York-resan?? Väntar ju med spänning. :-) Vi har för övrigt inte "kommit på" så mycket mer som vi vill göra i London än. Hade väl tänkt vara lite turistiga, men framförallt hänga på roliga/trevliga/mysiga ställen. :-)