carolinailondon.blogg.se

Förlåt mitt namn är plåt

Ja det här gick ju inget vidare? Vet inte varför jag inte tar mig för att blogga, tror det är för att det känns som att ingen ändå läser, men det gör ni kanske? Syster och Lisa iaf haha :) får väl ge det ett försök å se vad som händer helt enkelt.
 
Trivs bra i nya lägenheten, tyvärr har vi ingen TV så blir inte så mycket att man hänger i vardagsrummet vilket är lite tråkigt, men kan vara ganska skönt också eftersom man inte behöver ha dåligt samvete om man inte orkar umgås å bara vill hänga på rummet. Gillar tjejerna iaf, har väl pratat mer med en av tjejerna som heter Nina, kanske för att hon är hemma mest och är väldigt pratglad dock :) hennes syster Anna bor också här men hon är i Finland just nu och hjälper till med rösträkningen i EU-valet. Sen är det en tjej som snart flyttar tillbaks till Finland, å då kommer en tysk tjej flytta in. Så slipper va den enda som inte är finsk haha. Så sjukt att jag hamnade i ett hus med massa finnar av alla nationaliteter man kan stöta på i London, finns verkligen inte många av dom här! Till sist är det en tjej som heter Jutta som bor här också, hon har bott i Sverige i några år och kan en del svenska, men vi har faktiskt bara pratat engelska än så länge så har ingen aning om hur pass bra svenska hon pratar. Anna har dock förvarnat om att hon själv förmodligen kommer försöka prata svenska när hon är full (de läser ju svenska i skolan i Finland), så det kan nog bli kul haha!
 
Jobbade sista dagen idag i butiken också, tyckte ju för några månader sen att det var en smart idé att säga upp mig i samband med New York-resan.. Mindre nöjd med det beslutet nu men nån gång var det ju tvunget att ske, bara önskar att jag hade haft ett annat jobb att gå över till direkt istället som nu, absolut inget. Men får hålla tummarna att det inte kommer ta allför lång tid att hitta nåt.. Kommer sakna tjejerna på jobbet iaf, har verkligen trivts så himla bra med dom. Min chef är helt underbar, och känns definitivt mer som en polare än en chef, även om hon är bra på sitt chefjobb också! Har vart lite av en trygghet att ha svenska jobbarkompisar, men är ju här för nya utmaningar så kan ju inte hålla mig i trygghetszonen för evigt! Har ju bara lärt känna svenska personer i London än så länge haha.
 
Nu orkar jag inte skriva mer, men ni kan väl säga vad ni vill att jag ska skriva om så blir det kanske lite lättare för mig att blogga? Lovar att försöka instagramma mer också, och definitivt när jag är i New York! Åker på söndag btw :)
 
Gonatt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lisa
skriven :

JA, blogga mer för sjutton!!! Kollar ett par gånger per dag och hoppas... :) å ett instagraminlägg går så snabbt för dig att lägga upp men betyder så mycket för oss här hemma, tänk på det, vi blir ju glada för vad vi än får se liksom. :)

Jutta, haha, älskar namnet!

Men har missat, varför sa du upp dig från jobbet?

Hoppas på att få höra från sig snart... men om inte innan söndag så skriver jag det nu; att ha det helt underbart i New york!! Saknar dig, puss

2 Lisa
skriven :

Haha, var faktiskt inte meningen att min kommentar skulle komma bara sådär tolv min efter du skrev inlägget, bara råkade bli så ;)