carolinailondon.blogg.se

Första nyårslistan i London

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade till London!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt mål med 2013 var att jag skulle orka springa en mil och springa 5 km under 30 min, lyckades med båda! Nästa mål är att klara en mil under 60 min men det blir nog tuffare.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Julia & Morgan, Kajsa & Kalle, Ida och hennes kille samt några som fick sitt andra barn :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov.

5.Vilka länder besökte du?
England såklart :)

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Skulle vara kul att resa lite mer, England i all ära haha men vill se mer av världen!

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
26 februari när jag och Shire officiellt blev ett par <3 och 27 september när jag flyttade till England!

8. Vad var din största framgång 2014?
Att starta ett nytt liv i ett annat land!

9. Största misstaget?
Kanske att inte läsa på ordentligt om regler för boende m.m i London, nu har inget hänt (än så länge), men hade vart så mycket enklare om vi flyttat in i ett lagligt boende från början.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Fick halsfluss en gång, nässelutslag, annars mått rätt bra, nån förkylning har man haft såklart.

11. Bästa köpet?
Gjort många fynd på HM i år, klänningar för 30 kr å liknande :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten som jag bor i nu, sjukt hur mycket pengar man måste lägga ut på hyra och deposition, och hur lite man får för det.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få spendera så mycket tid med Shire, paketet med julklappar som min familj skickade till mig :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Bastille - Pompeii, Daft Punk - Get lucky

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Har nog varit gladare :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat mer pengar inför Londonflytten, tränat mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Bråkat med Shire när jag varit onykter.

18. Hur tillbringade du julen?
I London med mina flatmates, hade riktigt mysigt faktiskt.

19. Blev du kär i år?
Blev ännu mer kär i Shire :)

20. Favoritprogram på TV?
Tittar ju aldrig på TV men följer en hel drös med serier, som ungefär är samma från tidigare år. Hart of Dixie och Orphan black har tillkommit bl.a. Har även sett Sherlock som känns lite som ett måste när man bor vid Baker street! Ny säsong börjar idag, wee!

21. Bästa boken du läste i år?
Vet knappt om jag läst en hel bok i år? Tror jag har det men minns inte vad det var nu! Just nu håller jag på och läser en bok som heter the 5th wave, ganska spännande fast har aldrig nån ro att läsa så har hållt på med den i typ 3 månader nu haha.

22. Största musikaliska upptäckten?
Vet inte om jag gjort nån sådan i år faktiskt? Lite tråkigt.

23. Något du önskade dig och fick?
Har inte önskat mig nåt i julklapp men på min födelsedag fick jag bl.a en resväska.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Minns ej!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Firade hemma hos mamma och pappa :)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer vintrigt väder under slutet av året kanske, bara regnar å regnar.

27. Vad fick dig att må bra?
Shire är alltid den som får mig att le igen när jag är ledsen men han kan även provocera mig nåt fruktansvärt haha. Men jag kan omöjligt vara arg på honom någon längre period.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen speciell, alltid sugen på Ian Somerhalder och Channing Tatum dock.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Mina flatmates och mina jobbarkompisar :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: