carolinailondon.blogg.se

Jul i London

God jul mina vänner! Är ju faktiskt idag man firar här, fast vi hade det mesta firandet igår. Öppnade mina julkappar, fick lite nagellack, örhängen, en bok, lite svenskt godis och en scarf av familjen och choklad och en afternoon tea av Shire :) är jätteglad att jag fick så mycket fastän jag inte ens var hemma, vilket har känts lite tråkigt att jag inte har varit. Hade dock det riktigt mysigt faktiskt tillsammans med mina flatmates Anna, Jennifer och Emmelie :) vi hade massor med julgodis, nästan mer än vi brukar ha hemma haha. På julbordet hade vi janssons frestelse, prinskorv (jag hade vegetariska såklart), köttbullar (alla tre tjejerna hade gjort egna, jag åt dock inga obviously), gravad lax, ägg med räkor, rödbetssallad, vörtbröd och julmust :) på kvällen gick Anna och Jennifer ut, och jag och Emmelie hade Sunes jul maraton haha, fortsätter väl idag med de sista. Hela London är stängt idag, inte ens bussar och tåg går så det blir kanske en promenad men annars bara ta det lugnt hemma. På fredag åker jag till Shire i Cheltenham några dar, är ledig nu fram till den 4:e januari. Nyår firar vi här i London dock :)

Har även blivit erbjuden heltid i butiken fr.o.m slutet av januari. Är så velig med om jag ska ta det eller inte. Hade ju passat väldigt bra i.o.m att jag kan åka hem till Sverige typ en hel vecka innan dess, plus att det är skönt att ha åtminstone det fixat, så det bara är lägenhet jag måste fixa nu. Frågan är bara om jag verkligen vill jobba där, tjänar ju inte så bra (hoppas på lite löneförhöjning dock då jag kommer få mer ansvar), och det är ju inte det jag vill göra i slutändan, men jag trivs ju bra och det är sköna arbetstimmar (ledig varje söndag och kommer jobba typ varannan lördag eller nåt sånt). Denise, som är den anda tjejen som jobbat som jag under hösten och julen, är i samma situation, och jag förstod det som att de skulle erbjuda oss båda fast tjänst om vi vill, och det skulle vara kul för jag gillar henne jättemycket, men hon vet inte heller om hon vill. Aaah beslutsångest haha!
 
Bild på vårt julgodis (paradisasken saknas plus lite kakor som Jennifer hade bakat) :)
 
 
 
Litet julkort som vi tog nere vid granen i entrén till vårt lägenhetshus haha (Anna och Jennifer syns i spegeln haha)
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susanna
skriven :

God jul, god jul!