carolinailondon.blogg.se

Första dagarna som Londonbo!

Har hunnit vara i England i lite mer än en vecka nu så tänker att det kanske är dags att uppdatera er lite!
 
Började äventyret med att hälsa på Rhea i Canterbury (typ 1,5 utanför London). Det första hon berättade är att hon är gravid! Ooh vad spännande :) en liten aprilbebis blir det. Som följd av graviditeten så var hon ganska trött så vi hade en ganska slapp helg vilket passade mig ganska bra. Hann med att gå till en liten foodmarket iaf, prövade nåt som heter churros, typ nån munkliknande frityrhistoria. Var på långpromenad med Rheas gigantiska hund också som är nån blandning av Leonberger och New foundland. Han är bara 9 månader så fortfarande ganska valpig, men alltså sjukt stor så inte direkt nåt för nån som är hundrädd!
 
På söndagen åkte jag in till London en snabbis och gick på två visningar. Den första kände jag direkt att tack, men nej tack och blev lite nervös att det var den låga standarden jag skulle behöva leva med (ett badrum på 7 pers, minimalt kök och vardagsrum) och ganska sunkigt. Men nästa ställe var bättre, fortfarande något lägre än den höga standarden vi är vana vid i Sverige men ändå mycket bättre. Fick dock inte titta på lägenheten som vi (jag och min kompis Carolina) i så fall skulle flytta in i för hon som visade lägenheten hade tydligen inte fått nycklarna dit än då de som bodde där inte hade flyttat ut än, så fick titta på den bredvid. Iaf så sa hon i princip att vi får flytta in om vi vill och hon skickade över kontraktet tidigare i veckan. Så nu idag ska vi dit och titta på den lägenheten som är den som är aktuell, och kanske skriva kontrakt, vet inte riktigt! Men förhoppningsvis får vi flytta in imorrn! Vore så skönt :)
 
Angående jobb så har jag en intervju på onsdag för en butiktjänst i en svensk shop som heter Totally Swedish, så får se hur det går! Ska ta tag i jobbletandet lite mer nästa vecka, kanske gå runt i lite butiker å lämna CV å så. Det blir nog bra!
 
Hade tänkt skriva lite mer om veckan som varit men är redan rätt så långt.. Så ni får mer uppdatering nästa vecka, ska försöka få till nåt inlägg imorrn :)
 
Jag har det bra iaf men jag hoppas ni kommer å hälsar på snart!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kajsa ♡
skriven :

Vad spännande. Jobbet i den svenska butiken låter ju superbra. Vi håller tummarna! :)

Kul att du skaffat ny blogg också! :)

Svar: Tack Kaj! Hoppas bebis vill komma ut snart :)
Carolina Davidsson

2 Susanna
skriven :

Spännande! Ser fram emot fler uppdateringar! :-)