carolinailondon.blogg.se

Ruggigt

Usch idag är det riktigt ruggigt ute. Har varit på stan halva dagen med en tjej jag pratat med lite på ett forum. Slutade lite knasigt men ska ta det sen. Är iaf fortfarande kall nu så har krupit ner under täcket hehe.. Måste köpa en filt å varma tofflor! Ska snart ta en varm dusch tror jag så får hoppas det hjälper. Regnade idag också för första gången sen jag kom till London, hade förväntat mig mycket mer regn. Iaf, mötte iaf den här tjejen. Var tänkt att vi skulle jobhunta lite ihop men jag fick jobb igår (mer om det sen också!) så jag hängde bara med :) sen skulle jag in till stan och möta upp mina flat mates å då skulle hon hänga på å vi skulle ta bussen. Så jag gick på bussen men när den åker iväg märker jag att hon står kvar på hållplatsen å letar efter sitt busskort! Haha, hon skrek inte vänta eller nåt å jag förstår inte varför hon inte gick på å letade vidare efter kortet på bussen. Smsade att jag skulle hoppa av nästa station iaf, men när nästa buss kom typ 5 min senare (så då måste hon ju haft tid att hitta kortet) så va hon inte på den, så jag hoppade på den ändå. Taskigt kanske men vad skulle jag göra.. Haha så kan det gå! Fortfarande inte hört nåt från henne..
 
Så, intervjun igår gick bra! Har inte skrivit nåt kontrakt eller så men lät som att jag skulle få jobbet. Mycket lägre lön än vi är vana vid i Sverige dock, plus hyra som är mycket högre än vi är vana vid, så kommer bli tight.. Får se om det blir alldeles för tight, i så fall får jag försöka hitta ett jobb som är bättre betalt (måste jag nog ändå göra i slutändan) eller en billigare lägenhet. Är iaf bara svenskar som jobbar där, så nu första tiden kommer nog kännas som att jag fortfarande bor kvar i Sverige. Bor i en lägenhet med enbart svenska tjejer, jobbar på ett jobb med bara svenskar och där vi säljer svenska saker haha! Tur jag har en engelsk pojkvän ;) gångavstånd till jobbet iaf (tar knappt 10 min) så det är ju perfekt, då kan jag skippa att köpa åkkort som kostar 1200 i månaden (skandalöst dyrt).
 
Imorrn har jag intervju för national insurance nummer, som man måste ha för att de ska dra rätt skatt typ. De drar bara 20 % skatt här så det väger upp de usla lönerna lite grann. Sen ska vi väl ut på kvällen, får se om vi ska se Sveriges kvalmatch (Shire skulle iaf se den engelska kvalmatchen, det är jag inte så intresserad av så honom ska jag träffa på lördag). Det va nog allt för denna gången!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Kajsa ♡
skriven :

Men vad skum tjej, att hon inte ringde dig...? :D

Svar: Haha jag vet, fortfarande inte hört nåt..
Carolina Davidsson

2 Susanna
skriven :

Haha. Vilken sjuk människa? :-) Hon kanske blev sur över något och låtsades leta efter sitt busskort för att "bli av" med dig? Och vad sjukt att man tjänar så dåligt! Var det stället du skrev om innan som du ska jobba på eller? Du får skiva mer, är nyfiken! :-)

Svar: Haha ja jag börjar också tro att så var fallet.. Har inte hört nåt mer och är inte så ledsen över det!
Carolina Davidsson